Direkt zum Inhalt
  • Aufgabe 1

    Dauer: 6 Minuten 5 Punkte
    einfach

    Vocabulary

    British and American people sometimes use different words for the same thing or spell the words differently. Complete the grid.

    British English

    American English

    underground  
      vacation
    mobile phone  
      garbage
      pants
    theatre  
      neighbor
    travelled  
      railroad
    lorry  

     

  • Aufgabe 2

    Dauer: 5 Minuten 5 Punkte
    einfach

    Grammar

    Answer the questions about gerunds by ticking the correct boxes. In some cases there may be more than one answer.

    1. Welche Funktionen im Satz kann das Gerundium haben?
    Subjekt  
    Objekt  
    Adjektiv  

     

    2. Nach welcher Wortart kann ein Verb im Gerundium folgen?
    Subjunktion  
    Präposition  
    Konjunktion  

     

    3. Welche der folgenden Aussagen ist korrekt?
    Ich kann das Gerundium nach allen Verben anwenden.  
    Das Gerundium endet immer auf  -ing.  
    Das Gerundium wird im Deutschen häufig mithilfe von "zu" übersetzt.  

     

    4. Nach welchen der folgenden Verben kann das Gerundium nicht angewendet werden?
    would like  
    would love  
    would hate  

     

    5. Welche der folgenden Äußerungen ist korrekt?
    I am looking forward to seeing you again.  
    I look forward to see you again.  
    I am looking forward to see you again.  
  • Aufgabe 3

    Dauer: 9 Minuten 9 Punkte
    mittel

    Grammar

    Complete the following sentences using a suitable word from the box. Sometimes you can use the adjective, but you might also have to transform it into an adverb.

    dangerous careful complete
    angry good bad
    quiet sad expensive

    1. My mum told me to drive ____________ .
    2. The teacher said _____________ : "I'm fed up with your excuses."
    3. His new car was more ________________ than his little flat.
    4. She felt ________________ lost in her new neighbourhood.
    5. The new dishes on the menu sound really ________ .
    6. Lions are very ______________ animals.
    7. My dad dances even ____________ than my grandma.
    8. She closed the door __________.
    9. After her friends left for their holidays, Kelly was very __________.

  • Aufgabe 4

    Dauer: 10 Minuten 10 Punkte
    mittel

    Translation

    Translate the following idiomatic expressions with a suitable German expression.

    1. My heart goes out to the poor.
    2. Keep posted!
    3. Just kidding.
    4. Who's up for a visit to New York next autumn?
    5. You need to learn it by heart.

    1. ________________________________________
    2. ________________________________________
    3. ________________________________________
    4. ________________________________________
    5. ________________________________________

  • Aufgabe 5

    Dauer: 12 Minuten 10 Punkte
    mittel

    Translation

    Translate the following sentences into English.

    1. Ich bin nicht wild darauf, am Freitag zu dieser Party zu gehen.
    2. Welche Zutaten brauchst du um Scones zu machen?
    3. Du musst die Eier für 5 Minuten kochen.
    4. Ich mag Fußball überhaupt nicht.
    5. Sie haben immer weiter gesungen.

    1. ________________________________________
    2. ________________________________________
    3. ________________________________________
    4. ________________________________________
    5. ________________________________________

  • Aufgabe 6

    Dauer: 18 Minuten 18 Punkte
    schwer

    Mediation

    You are taking part in a school exchange with Britain. At the moment, your exchange partner Chris is staying with your family, and he is also going to school with you. Your headmaster gave a little leaflet to Chris to inform him on how to behave in case of a fire in the school building. Unfortunately, the English version of the leaflet was not available anymore, so Chris has asked you to inform him about the most important instructions in English.

    Richtiges Verhalten im Brandfall

    >>> Jeder Alarm muss ernst genommen werden.

    >>> Jeder soll den Fluchtweg aus dem Raum kennen, in dem er sich befindet.

    >>> Für Schülerinnen und Schüler mit Behinderungen soll vorgesorgt werden, z.B. durch Patenschaften von Klassenkameraden.

    >>> Verhalten im Unterrichtsraum:

    1. Keine Schulsachen mitnehmen.
    2. Raum ruhig, aber zügig verlassen.
    3. Die Lehrkraft überzeugt sich, dass niemand im Raum geblieben ist.
    4. Fenster schließen.
    5. Türen schließen, aber nicht verschließen.

    >>> Nicht rennen und nicht bummeln.

    >>> Wenn der Fluchtweg nicht nutzbar ist (z.B. wegen Rauchentwicklung): Zurück in den Unterrichtsraum, Türen schließen und sich am Fenster der Feuerwehr bemerkbar machen.

    >>> Während des gesamten Alarms bleibt die Klasse zusammen. An der Sammelstelle stellt die Lehrkraft fest, ob alle Schülerinnen und Schüler in Sicherheit sind.

    >>> Der Alarm ist erst dann beendet, wenn dies die Schulleitung bekannt gibt.
     

    You can start like this: Of course I can tell you something about how to behave in case of a fire in our school, Chris. It is very important to take every fire alarm seriously.