-
Aufgabe 1
Dauer: 6 Minuten 5 PunkteVocabulary
British and American people sometimes use different words for the same thing or spell the words differently. Complete the grid.
British English
American English
underground vacation mobile phone garbage pants theatre neighbor travelled railroad lorry -
Aufgabe 2
Dauer: 5 Minuten 5 PunkteGrammar
Answer the questions about gerunds by ticking the correct boxes. In some cases there may be more than one answer.
1. Welche Funktionen im Satz kann das Gerundium haben? Subjekt Objekt Adjektiv 2. Nach welcher Wortart kann ein Verb im Gerundium folgen? Subjunktion Präposition Konjunktion 3. Welche der folgenden Aussagen ist korrekt? Ich kann das Gerundium nach allen Verben anwenden. Das Gerundium endet immer auf -ing. Das Gerundium wird im Deutschen häufig mithilfe von "zu" übersetzt. 4. Nach welchen der folgenden Verben kann das Gerundium nicht angewendet werden? would like would love would hate 5. Welche der folgenden Äußerungen ist korrekt? I am looking forward to seeing you again. I look forward to see you again. I am looking forward to see you again. -
Aufgabe 3
Dauer: 9 Minuten 9 PunkteGrammar
Complete the following sentences using a suitable word from the box. Sometimes you can use the adjective, but you might also have to transform it into an adverb.
dangerous careful complete angry good bad quiet sad expensive 1. My mum told me to drive ____________ .
2. The teacher said _____________ : "I'm fed up with your excuses."
3. His new car was more ________________ than his little flat.
4. She felt ________________ lost in her new neighbourhood.
5. The new dishes on the menu sound really ________ .
6. Lions are very ______________ animals.
7. My dad dances even ____________ than my grandma.
8. She closed the door __________.
9. After her friends left for their holidays, Kelly was very __________. -
Aufgabe 4
Dauer: 10 Minuten 10 PunkteTranslation
Translate the following idiomatic expressions with a suitable German expression.
1. My heart goes out to the poor.
2. Keep posted!
3. Just kidding.
4. Who's up for a visit to New York next autumn?
5. You need to learn it by heart.1. ________________________________________
2. ________________________________________
3. ________________________________________
4. ________________________________________
5. ________________________________________ -
Aufgabe 5
Dauer: 12 Minuten 10 PunkteTranslation
Translate the following sentences into English.
1. Ich bin nicht wild darauf, am Freitag zu dieser Party zu gehen.
2. Welche Zutaten brauchst du um Scones zu machen?
3. Du musst die Eier für 5 Minuten kochen.
4. Ich mag Fußball überhaupt nicht.
5. Sie haben immer weiter gesungen.1. ________________________________________
2. ________________________________________
3. ________________________________________
4. ________________________________________
5. ________________________________________ -
Aufgabe 6
Dauer: 18 Minuten 18 PunkteMediation
You are taking part in a school exchange with Britain. At the moment, your exchange partner Chris is staying with your family, and he is also going to school with you. Your headmaster gave a little leaflet to Chris to inform him on how to behave in case of a fire in the school building. Unfortunately, the English version of the leaflet was not available anymore, so Chris has asked you to inform him about the most important instructions in English.
Richtiges Verhalten im Brandfall >>> Jeder Alarm muss ernst genommen werden.
>>> Jeder soll den Fluchtweg aus dem Raum kennen, in dem er sich befindet.
>>> Für Schülerinnen und Schüler mit Behinderungen soll vorgesorgt werden, z.B. durch Patenschaften von Klassenkameraden.
>>> Verhalten im Unterrichtsraum:
- Keine Schulsachen mitnehmen.
- Raum ruhig, aber zügig verlassen.
- Die Lehrkraft überzeugt sich, dass niemand im Raum geblieben ist.
- Fenster schließen.
- Türen schließen, aber nicht verschließen.
>>> Nicht rennen und nicht bummeln.
>>> Wenn der Fluchtweg nicht nutzbar ist (z.B. wegen Rauchentwicklung): Zurück in den Unterrichtsraum, Türen schließen und sich am Fenster der Feuerwehr bemerkbar machen.
>>> Während des gesamten Alarms bleibt die Klasse zusammen. An der Sammelstelle stellt die Lehrkraft fest, ob alle Schülerinnen und Schüler in Sicherheit sind.
>>> Der Alarm ist erst dann beendet, wenn dies die Schulleitung bekannt gibt.
You can start like this: Of course I can tell you something about how to behave in case of a fire in our school, Chris. It is very important to take every fire alarm seriously.
-
Aufgabe 1
Vocabulary
British and American people sometimes use different words for the same thing or spell the words differently. Complete the grid.
British English
American English
underground vacation mobile phone garbage pants theatre neighbor travelled railroad lorry